Auto vakantie met baby 9 maanden

Hoi!

Wij gaan in september nog op vakantie en zitten eraan te denken om richting Frankrijk te gaan. Best een eindje met een kind van 2,5 en een baby van 9 maanden… Vandaar dat ik even benieuwd ben naar jullie ervaringen of tips qua zo’n eind rijden gezien. Wat werkt goed voor jullie kids? Helpt het om bv. in de nacht gaan rijden? Heeft dit zin gezien de stops die we moeten maken?

Benieuwd naar jullie ervaringen :slight_smile:

Hee Frederieke!

Wij zijn eind juni 2 weken naar Frankrijk gereden, naar de Vogezen (6 u rijden). We zijn in de ochtend vertrokken, rond 7:00 uur. We hadden voor onze beide kinderen een autotas klaar gemaakt die aan de passagierstoelen hingen. Daar zaten allerlei speelgoedjes in die ze tijdens de rit konden pakken. De oudste (4 jr) heeft heel lang naar een jip en janneke luisterboek op spotify geluisterd, terwijl de jongste (2 jr) af en toe een filmpje kreeg als hij het moeilijk vond om stil te blijven zitten. We zijn gestopt om te lunchen en waren rond 13.30 op onze bestemming, wat een ideale tijd was! Qua slapen was het wel minder, de kids waren zo exited over ‘naar Frankrijk gaan’ dat echt slapen er niet in zat. Dus in de avond rijden qua slaap zou ik denk ik wel aanraden! Fijne vakantie :-). Ps. voldoende healthy snacks zijn ook fijn om in te slaan (dadelreepjes, maiswafels, gevriesdroogt fruit) zodat je snacks kan blijven geven en ze niet heel misselijk oid worden.

Wat ik nog vergeet te zeggen over de voordelen van in de ochtend tijden: je hebt er niet al een hele dag met de kinderen op zitten en daarom begin je met frisse energie aan de rit. In de avond is dat wel anders natuurlijk.

Wat een super fijne tips!! Dankjewel, heb ik zeker wat aan :raised_hands:

Hey! Wij gingen altijd 's nachts rijden. Vaak rond 22/23 uur weg en dan de nacht rijden. We rijden allebei 2 uur en wisselen dan. De 2 uur dat je niet hoeft te rijden, slaap je, dus per sado heb je nog best een goede nacht.

Bij de wisseling lieten we altijd de motor van de auto lopen en spraken we af wie er links of rechts langs de auto liep… alles om te voorkomen dat de kids wakker worden…

We kwamen vaak in de ochtend aan en hadden altijd een tas klaarliggen met zwemkleding. Dus we gingen eerst altijd zwemmen en dan pas de tent opzetten.
Succes!